keskiviikko 24. marraskuuta 2010

Torvisoittokunta

 
Tämä soma luppakorva poseerasi minulle Lijiangissa Kiinassa. Luin jostain joskus, että luppakorvaisilla koirilla esiintyy eniten ongelmia korvien kanssa. Se taas tarkoittaa sitä, että minä olen luppakorvainen ihminen, koska minullakin on ongelmia korvien kanssa. Viime yönä vasemmassa korvassani rakennettiin (paukutusta, kopsahduksia ja natinaa) esiintymislavaa tämän päivän torvisoittokunnalle, joka vinkuu, piipittää, karjuu ja töräyttelee pinen triangelistin kanssa jatkuvalla syötöllä. Jos olisin hevonen, väittäisin, että korvassani on ähky, mutta se ei ole mahdollista, koska hevoset eivät ole luppakorvaisia. Tämä löpinä tarkoittaa sitä, että olen antibioottikuurilla epämääräisen korvatulehduksen vuoksi ja siinä samalla sairauslomani jatkuu ensi sunnuntaihin. Ehkä lääkäri halusi säästää työympäristöni korvia ja äänihuulia, sillä minun mielestäni hän puhui hirmuisen hiljaa ja minä totesin joka lauseen jälkeen fiksusti MITÄH? Ensiviikonlopun ELMA jää siis tänä vuonna väliin =(  Parempi ottaa lepomääräys tosissaan sillä lekuri, apteekki ja kaupassakäynti virvoitti sisäisen lämpötilakäyräni nousuun. Ainakin se tarkoittaa, että voin hiljentää herätyskellon täksi viikoksi kokonaan ja nukkua silloin kun nukuttaa.  Käsityöt eivät etene, mutta ehkäpä Gabaldonin Lumen ja tuhkan maa edistyy.
Alla oleva kuva on otettu joskus syyskesällä. Halusin jotain nättiä tähän lopuksi :)

2 kommenttia:

  1. Korvatulehdus on varmasti epämiellyttävä, en ole sitä koskaan kokenut, mutta voin kuvitella. Yritähän lepäillä, nyt ei kannata mennä tuulen riepoteltavaksi, ettei tulehdus pahene.
    Toipumista sinulle!

    VastaaPoista
  2. Kiitos. Myös oikea korvani on oireillut samaan tyyliin kuin vasen, joten olen melkoisen kuuro tällä hetkellä. Tippoja olen tiputellut sitten molempiin korviin. Antibiootilla on ehkä vaikutuksensa myös siihen, että nenä on alkanut vuotaa. Viimeisestä vuorokaudesta ja lääkäriltä paluun jälkeen olen nukkunut suurimman osan. Ulkona on kaunis talvipäivä ja puiden tanssista päätellen aika kova tuuli.

    VastaaPoista