keskiviikko 3. maaliskuuta 2010

Pakkopaita

Koneneulonnan opettajan kunnianhimo on yltynyt hiihtoloman aikana. Kaikki muut ovat käsityövirtuooseja ja tehneet nuttuja, viittoja, peittoja yms. isoja ja ommeltavia töitä. Minä olen pysynyt kantti kertaa kantti töissä ja tehnyt hattuja, kaulaliinoja, tumpun, sukat ja kaikenmoisia terapialiinoja, koska olen lähes tulkoon ummikko neuletöissä. Tunnen häthätää ketjusilmukan ja oikein nurin tekniikan ja siinä se sitten onkin. Käsityölehdet on täynnä Heprean kielisiä ohjeita pylväineen, jotka ei kerro minulle yhtään mitään. Tänään sain monta kertaa silmien siristystä ja vahvaa vihjailua, että nyt pitäisi pusero tehdä. Näytin farkun sinistä lankaa, jota on pussillinen ja joka ei kutise, vaikka onkin villaa. Kyllä tästä pusero tulee, tee kerä ja sitten mallitilkku. Nyt on viikko aikaa pohtia, mikä lempparipuseroistani otetaan malliksi ja kaavaksi. Hmm, katsotaan nyt, mitä tästä tulee. Olin ajatellut aloittaa helposta puserosta, joko olisi koostunut eri kokoisista ja eri tekniikoilla tehdyistä neliöistä, jotka kursitaan sitten yhteen ja jätetään asianmukaiset aukot, joista ulokkeita saa työnnetyksi läpi. Voihan nenä!

Auringonlaskun värisiä korvakoruja, jotka ovat saavuttaneet käyttäjän ajat sitten.

4 kommenttia:

  1. teet sen mitä haluat.. kantti kertaa kantti pusero nukelle on tosi hieno. älä "kudo" itseäsi pois noin hienosta harrastuksesta! nimimerkillä; ei enää koskaan posliininmaalausta.. en suostunut opetteleen lemmikkien ja kukkien maalaamista ja ope pullautti minut pois piireistä..meni fiilikset koko hommaan.. kauniita koruja jälleen,upea foliolasihelmi korvakoruissa. :)

    VastaaPoista
  2. Ryhmämme koostuu varsin itsenäisistä ja omatoimisista ihmisistä, minäkin vaikken mitään hienoa osaakaan. Ehkä hän kaipaa opettamista ja sitähän minun kohdallani riittää. Luulen, että kysyn joka mutkassa, "mitä mä nyt teen" ;)

    VastaaPoista
  3. Tsemppiä vaan neulontakurssille, kyllä sinä sen villapaidan saat aikaan ja voihan se tosiaan olla että opettaja haluaa opettaa :)

    Itse olen ompelukurssilla se, joka kysyy joka välissä... Teenkö nyt näin? Mitäs sitten? Onko tämä nyt oikein? Onko pakko purkaa? :D

    Aivan ihanat korvakorut!

    VastaaPoista
  4. Kiitos, nämä korvikset monistan itselleni riipukseksi, jahka ehdin ;)

    Neulekurssilla muut saa ilmaista kertausta kun tyhmeliini kyselee apua joka käänteessä. Kerroin kyllä tilanteen kun aloitettiin, että minä en sitten osaa enkä tiedä yhtään mitään ja ettei neule/ompelutyöt ole minulle ollenkaan tuttuja ennestään ;)

    VastaaPoista