sunnuntai 31. heinäkuuta 2011

Retro

Retro muutti heinäkuussa makuuhuoneeseeni. Kiitos sen lentokonemaisen hurinan olen saanut nukutuksi yöni hyvin. Ulkoistin unihuoneen viilennyksen isälleni kun tiesin hänen tietävän vekottimista enemmän kuin minä. Samalla ratkesi myös poistoilmanputken probleema, minkä parissa naapurinikin on taistellut. Kiitos!

Oma siivousprojektini eteneminen jarrutti hieman asennusta. Luin jostakin, että kansalaisia pyydettiin lykkäämään siivousta helleajan ulkopuolelle. Noh, olen juhannuksesta alkaen odotellut niitä viileitä ilmoja, joita on lupailtu. Retron lähiympäristön olen siivonnut, mutta muualla on rasituspisteen vuoksi villakoirat ja pähkinänkuoret risteytyneet villakuoriksi ja pähkinäkoiriksi.   

Tänäänkin pakenin ulos vilvoittelemaan siinä vaiheessa kun ulkolämpötila mittarin mukaan alkoi lähetä sisälämpötilaa eli hieman ennen tukaluuspistettä, mikä näyttää minulla olevan 26-30 asteen tienoilla. Siitä menee vain hetki siihen kun mittari näyttää 40 astetta. Ulkona pärjää vähän kuumemmallakin kelillä.

Huomasin viime viikolla, että kun ruoassa on ollut enemmän suolaa kuin normaalisti käytän, on tukaluuspiste paljon matalammalla kuin sellaisina päivinä kun olen kotiruokinnassa. On se vaan hyvä, että tulee haisteltua raitista meri-ilmaa pahimman helteen aikana. Jos pihalla käy raitis henkäys, olen tehnyt lyhyen sarjan taijia, jotta kropan lihakset pysyvät toimintakuntoisina. Kotona tulee kuuma jo siitäkin jos erehtyy katselemaan jotain liikuntapitoista ohjelmaa ; )  

3 kommenttia:

  1. Hieno peli sulla siellä. Kummasti sellainen 20 asteen lämpötila ulkona tuntuu kylmältä ;-) Jäin mökille vielä muutamaksi päiväksi, miäs huhkii töissä. Teen mitä huvittaa, katselen vaikka pikkuisia tinttejä, kovaa meteliä pitävät. Linnut meinaavat tulla ikkunasta sisälle kurkkivat, harakkakin, silloin pelästyin että mikä kolahti. Nautin nyt, olen auringolla käyvä :-D

    VastaaPoista
  2. Viilennys on ihanata :) meilläkin ekaa kesää ilmalämpöpumppu pörräämässä.

    VastaaPoista
  3. Nyt onkin toista viikkoa ollut öisin alle astetta eikä Retroa ole tarvittu. Viime yönä lämpötila laski alle 15 asteen, joten nakkasin oven kiinni kun menin nukkumaan. Nyt näyttäisi mittari pomppivan +-17 asteen molemmin puolin.

    VastaaPoista