torstai 19. heinäkuuta 2012

Bussi 99

Se, joka väittää ettei HSL ole hoitanut informointia etukäteen ja poikkeustilan aikana, puhuu kyllä potaskaa. Metrolla päivittäin matkustavat ovat olleet jo hyvissä ajoin etukäteen tietoisia liikenteen katkoksesta. Asiasta on ollut juttua lähes jokaisessa ilmaisjakelulehdessä, metron sisällä olevissa uutisinfotauluissa ja kuulutuksissa. Sen lisäksi jokaisella suuremmalla asemalla on opastajat ja jopa Rautatientorin laiturilla on sisäänheittäjä, joka kertoo kuinka monta bussia tulee laituriin ja että kausilipun omistajat voivat mennä sisään myös takaovista. Juttelin Keski-Suomesta kotoisin olevan naisen kanssa, jonka opastin Itäkeskuksessa bussiin. Hän kertoi, että suotta pelkäsi kesäistä työharjoitteluviikkoaan Helsingissä. Kaikki ihmiset, joilta hän on kysynyt neuvoa, ovat opastaneet hänet melkein kädestä pitäen eteenpäin.
Molempien ainoa ongelma oli sama. Me molemmat istuimme sen saman bussin takaosassa maanantaiaamuna, jossa Venäjää papattavat mies pärski mahtiaivastuksiaan. Luulen, että samalla täyden linjurin takaosan matkustajat saivat pisaratartunnan kesänuhasta. Minä ainakin olin tiistaina ihan tööt. Olin ajatellut tiistai-iltani uusiksi joko elokuvan tai syntynäpäivän merkeissä peruuntuneen miekkailutunnin tilalle. Sen sijaan tulin kotiin palelemaan ja nukkumaan. Kahdet nokoset sohvalla eivät riittäneet vaan nukuin yöunetkin kellon ympäri. Aamulla olin vielä töttöröö, mutta olo helpottui päivän mittaan. Mukavan taijipitoisen illan sijasta tulin tänäänkin kotiin sohvanokosille aivastelemaan. Keski-Suomalaiseen verrattuna minun tartuntani esiintyi huomattavasti lievempänä. Hän oli aivan tukossa. No, ehkä minä kärsin sitten pidemmän kaavan mukaan.

2 kommenttia:

  1. "Kesänuha kestää pidempään" olen kuullut sanottavan, mutta tiedä tuota. Toivon kuitenkin pikaista paranemista

    VastaaPoista
  2. Aivastelen, yskin ja nenän tiivisteet pettävät äkisti, mutta silti pystyn hengittämään ilmaventtiilien kautta enkä hauko henkeä kuin kala.

    Saattasin kyllä tottua tähän, että olen joka ilta kotona ennen kuutta, mikä tietty karsisi kaikki harrastukset pois. Ne kun alkavat yleensä kuudelta.

    VastaaPoista